Försenat sexårskalas

0kommentarer


I fredags fyllde min systerdotter Elin 6 år.

Det är när mina systerbarn blir äldre som jag börjar känna mig gammal. Sex år liksom. Det känns som om hon fortfarande är typ.. tre. Eller max fyra. Och är hon då istället sex, måste det ju betyda att jag också blivit äldre. Åldersnoja vid (knappt) 24 års ålder? Jomantackar.

Nåväl.

I fredags fyllde hon alltså år och i lördags var det kalas. Jag och Max var i Stockholm över helgen så vi kunde inte komma på hennes kalas, så vi tänkte anordna ett eget kalas för henne istället. Imorgon kommer Elin + familj över på tacos-, SingStar- och paketöppningskväll. Kommer bli mysigt! I vår familj har vi även stark syskonpresentsmentalitet så Felix får en liten present han också. Det som även syns på bilden är Felix födelsedagspresent som han skall få om två veckor då han fyller 7 (!!) år.

Vad finns i de stora paketen då? Jo, det här



Känner att jag inte genustänker särskilt mycket med tanke på att det rosa paketet är Elins. Och den röda tröjan är även till henne och den blå till Felix. Förutsägbart va?

Kommentera

Publiceras ej