Imorgon är det fredagskyckling

0kommentarer


Torsdag idag, vilket innebär att imorgon är det fredag! Jag tycker om fredagar. Ända sedan jag var liten har jag och min familj haft en fredagstradition som innebär att vi äter "fredagskyckling" med sås och ris. De flesta av mina vänner som läser bloggen känner till traditionen, och många har även deltagit i den.

Vi äter fortfarande fredagskyckling hemma hos pappa varje fredag, hela familjen. Jag är dock bara med varannan fredag eftersom jag jobbar men då äter jag och Max fredagskyckling hemma hos oss. Komplett med vinbärsgelé och Fanta i glasen.

Jag hoppas att vi alltid kommer att fortsätta med den här lilla, men betydelsefulla, traditionen även när jag själv får barn och så småningom barnbarn. Då ska jag tänka på pappa och vara glad åt att han och mamma startade den här traditionen för många, många, många år sedan.

Kommentera

Publiceras ej