Motivationen och självdisciplinen är på topp

0kommentarer

På tisdag, om sex dagar, har jag tenta. Idag gick jag upp klockan åtta för att börja plugga till den. Timmarna gick, och ingen bok öppnades. Böckerna plockades inte ens fram. Istället har jag mottagit besök av min syster, facebookat, bloggat i min andra blogg, varit iväg med systerdotter på gympa, ätit tacos och tittat på TV. En mycket produktiv dag!

Jag har alltså inte börjat plugga än till min tenta som är om sex dagar. Och jag vet inte om tiden kommer att räcka till för att plugga till den. Imorgon ska jag till vårdcentralen på dagen och på kvällen ska jag och Max ha fest hemma, på fredag hade jag tänkt att vara bakis + skola, lördag&söndag är det jobb som gäller och på måndag har jag skola hela dagen. Vet inte riktigt hur jag hade tänkt mig?


Önskescenariot. I det livet när jag hade självdisciplin och motivationen var på topp.
Det kanske beror på att det inte finns någon Ben & Jerrys hemma? Får testa.

Kommentera

Publiceras ej