Snö

0kommentarer

I lördags kom vintern till staden där jag bor. Nästan en hel vinter har vi "klarat" oss undan snön och har haft plusgrader och en väldigt mild vinter. I lördags kom det över en decimeter på en och samma dag. Till en början var jag inte särskilt förtjust, men när jag gick hem från jobbet valde jag att gå där det inte plogat och i den stunden insåg jag att jag tyckte nog att det var ganska kul med lite snö ändå.

Redan i lördags så frågade min vän och kusin, Martina, mig om vi skulle ut och åka pulka men jag lovade henne att "om snön är kvar på måndagkväll, då åker vi", "Ha! Då kommer den inte ligga kvar såklart", svarade hon. Men glad var hon igår i alla fall, för snön låg kvar och jag höll mitt löfte. Vi var ensamma i backen med en stjärtlapp och ett tefat och hade det ganska roligt.



Innan stjärtlappsåkning i backen

Kommentera

Publiceras ej