Den senaste tiden

0kommentarer

Nu har det gått ett litet tag igen, men jag lovar, livet flyter på som vanligt! Eller vanligt och vanligt, har praktik nu och det hör ju inte till vanligheterna. Mellan mig och VFU (verksamhetsförlagd utbildning) pågår det ett slags hatkärleksförhållande och har väl gjort i ungefär lite mer än två år. Jag älskar att ha rutiner om dagarna, varje dag. Jag älskar känslan i att undervisa och att känna att jag gör nytta och att faktiskt känna att jag har lärt mig något under min utbildning. Samtidigt så tycker jag mindre om att gå upp tidigt, åka buss, vara med om jobbiga situationer (som man oftast lär sig något av, men ändå). Men jag tror nog att kärlekssidan vinner ändå. Jag hoppas det.

Såhär kan en dag se ut för mig under VFU:n. Det här var i tisdags förra veckan.

Vad har mer hänt? Jo, jag var ju partysugen sist jag skrev och visst blev det party i lördags. Melodifestivalfinal och allt. Och ja, rätt låt vann tycker jag! Brukar i vanliga fall gilla vinnarlåten och tycka att den är okej, men året gillar jag "privat" också. Gärna något jag lyssnar på och som får trängas på den vanliga spellistan.

Jag och Martina tog en promenad sådär "dagen-efter", och roade oss med våra skuggor.

På tal om Martina, så har vi bokat och köpt en resa till Magaluf till sommaren! I augusti närmare bestämt. Det kommer bli otroligt roligt och jag längtar jättemycket! Känns dock lite tokigt att längta tills slutet av augusti, men så är det.


Jag och mitt hjärta i ett provrum på Kappahl. Vi spexade så mycket att det visst råkade bli rätt lång kö utanför.

Målat naglarna har jag också gjort (givetvis). Och bilden nedan är restultatet av en design jag provade på för första gången. Jag blev rätt nöjd men måste påminna mig själv att inte påbörja ett sådant projekt 22:45 på kvällen. Det tog ju sin lilla tid.

Kommentera

Publiceras ej