4 mars 2013

0kommentarer

Hej vänner!
 
Nu har det gått nästan ett helt år sedan sist. Vad har hänt sen dess?
 
Jag fick sommarlov. 
Ja, precis, jag gick på sommarlov. Spenderade den mesta tiden hemma i Sverige och i Borås men stack iväg på charter i augusti med två vänner. Perfekt avslut på ett sommarlov!
 
 
 
Gick en bildkurs
Hösten spenderade jag nästan oavbrutet i Högskolans bildsal. En av de mest givande kurser jag har läst och har alltså fått ägna en hel termin åt att skapa, bygga, måla och få utforska min egen kreativitet! I ett pedagogiskt syfte dessutom. Kan ju knappast bli bättre! Jag får läsa till några poäng senare, efter min examen så får jag även undervisa i bild. Perfekt!
 
 
Ny kurs
Sedan kom jul och nyår och ledighet och allt vad det innebär och efter jullovet började jag min sista inriktningstermin (svenska). Och det är egentligen där jag är nu. Mitt i alltihop. Har praktik just nu och är inne på den sista veckan av totalt fyra. Jag gillar så att ha praktik! Att få "prova på" verkligenheten och känna efter, vara lite nervös, göra lite fel och ändå veta att det är okej. Att veta att jag faktiskt FÅR göra fel, att jag egentligen BORDE göra fel eftersom att jag lär mig något av det. Men ta det lugnt, det är inte så att jag har bränt ner skolan eller varit elak mot något barn. Nej, så fel blir det inte. Men att jag kanske pratar lite för fort, lite för långsamt, lite för lågt eller slarvar med instruktioner till eleverna. Men jag lär mig! Och jag utvecklas. Och det är det viktigaste.
 
 
Och privat har det inte hänt några större överraskningar. Våra två katter har fått barn, jag och Max har inte fått några barn, Max har tagit examen, jag har färgat håret rött (igen), jag äger numera fler nagellack än vad jag kan räkna och min mamma är fortfarande min bästa kompis. Så, det var allt. Tjing!
 
 

Kommentera

Publiceras ej