För det vidare

0kommentarer

 
 
Nu är det såhär, jag har fått äran att vara bloggande lärare (även om jag inte riktigt är klar än!) i samarbete med Hanapee och fordetvidare.se. Och på tal om För det vidare. Vilken fin, bra och viktig kampanj! Jag kände med en gång, att det här vill jag vara med på! Och det fick jag, och glad är jag för det. 
 
Med tanke på det kommer jag att skriva mycket om läraryrket, min framtida yrkesroll, hur jag är och vill vara som lärare, förebilder jag har inom yrket och rent alltmänt vad jag tycker om skola/lärare osv! 
 
Såhär står det bland annat på fördetvidare.se:
"Bakom fördetvidare.se står Skolverket. Informationsinsatsen har kommit till efter ett regeringsuppdrag. Syftet är att attrahera fler med ett genuint intresse för pedagogik och lärande till lärar- och förskolläraryrkena."
 
Det handlar alltså om att visa vilket attraktivt, roligt, berikande och givande jobb som lärare har! Ett fantastiskt initivativ. Det behövs fler lärare. Och det är bra, för snart är jag färdig och då vill jag gärna ha ett jobb. Nej, men skämt åsido, det behövs fler lärare! Framförallt inom ämnena matte/NO, där har vi en riktig bristvara! Och jag förstår egentligen inte varför. Eller jo, det gör jag nog. Det är ett otroligt kul jobb men lönen för det? Och nu pratar jag inte enbart om pengar, utan också om samhällets och människornas syn på lärare. Inte så hög status va? Och det är ju också därför fördetvidare.se är bra! Visar upp hur många bra lärare som finns och som också berättar om sina jobb osv. Kan säkert insprirera många! In och kika vettja, ni kan säkert hitta något som är intressant. Och vill ni inte göra det, så kan ni i alla fall kolla på den här videon den gav mig the chillZ i alla fall. :)
 

Kommentera

Publiceras ej