Lärare som har påverkat mig

0kommentarer

Jag har flera stycken. Både lärare som visat mig hur jag inte vill bli och lärare som inspirerat mig nåt så fantastiskt. 
 
Jag gick ur årskurs nio med underkänt i matematik vilket resulterade att jag inte kom in på någon linje på gymnasiet. Jag fick möjligheten att läsa IV ett år för att plugga upp mitt mattebetyg. Väl på den skolan mötte jag den första läraren som inspirerade mig till att bli lärare "när jag blir stor". Hon var mattelärare och jag har alltid avskytt matte. Det känns som en rätt kass ekvation. Men tydligen så förstod jag mer än vad jag visste. Och tydligen hade hon rätt bra koll på hur en bra lärare skall agera och hjälpa. Efter ett år på IV hade jag, med den här lärarens vägledning och undervisning pluggat 3 års högstadiematte och nått upp till betyget godkänt och jag kom till slut in på en "vanlig" gymnasielinje.
 
Och det var väl ungefär det sommarlovet mellan IV och gymnasiet som jag började fundera kring min framtid "på riktigt". Vad vill jag bli? Vad vill jag göra? Vad är viktigt för mig? Vad har jag för förebilder osv osv? 
 
Jag upptäckte att det inte fanns så många alternativ, jag ville bara en sak. Jag bestämde mig alltså när jag var 16-17 år att jag skulle bli lärare, och snart är jag där! Det finns fler lärare som påverkat mig along the way, men dem tar vi en annan gång!
 
En matematikhatande 15-åring med snygg frisyr

Kommentera

Publiceras ej