Uppsatsskrivande

0kommentarer

Nu har skolan som sagt dragits igång igen. Mitt schema över våren är ganska lätt. Inlämning om några dagar, tenta nästa vecka, sedan ny kurs och sedan går jag inte i skolan på närmare 5-6 veckor. Men nej då, det är inget sådär härligt spontant lov de har lagt in på schemat, så kul ska vi inte ha. Jag ska nämligen skriva uppsats då. "Men vad konstigt", tänker ni. "Du ska ju skriva examensarbete till hösten, ska du verkligen ägna halva våren åt att skriva uppsats då?. Ja, det var väl ungefär så jag tänkte också. Och lägg till att jag redan skrivit ungefär 3 stycken (stora) uppsatser under utbildningen. Jag börjar känna att jag redan har tömt min uppsatshjärna på information samt redan skrivit om det jag tycker är intressant.
 
Men! Ett stort men. Jag har ju det senaste året satt mig in i och blivit väldigt intresserad av feminism och genus. DET är ju jättekul att skriva om! Jättekul, superviktigt och otroligt intressant. Nu ska jag bara komma på någon spännande vinkel av det hela. Det kan ju tyvärr inte enbart handla om genus, det måste tydligen handla om något som har med skola/elever att göra. Fråga mig inte varför (?). Hehehehe.
 
 
Har i alla fall börjat med att köpa en bok! Jag har inte läst den än, men jag tipsar om den ändå. Innehållet verkar vara spännande och den ser fin ut på utsidan. Modig och stark - eller ligga lågt (Red. Lena Kåreland).
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej